Perjumpaan Yang Membahagiakan


Membaca komentar sahabat Siti Fatimah Ahmad yang diakhiri dengan, “Salam dari Sarikei, Sarawak. “Jumpa” minggu ini”, terasa sekali suatu perjumpaan yang akan terjadi dalam waktu dekat.  Ya, sangat dekat dan sangat akrab.

Saat berkunjung ke tempat Pak Ersis, apa yang dimaksud dengan “jumpa” minggu ini terjawab;  suatu kehadiran persahabatan.  Ada paket hadiah dari SFA untuk saya, yang tentunya sangat bermakna dan bernilai lebih dari sekedar apa yang ada di dalam paket hadiah tersebut.

Paket hadiah lebih berharga, karena diberikan sebagai ungkapan perayaan Hari Guru Malaysia yang diperingati setiap tanggal 16 Mei, yang terucap dengan tulus rasa terima kasih terhadap para guru di manapun berada. Sedikit dikutipkan dari postingan SFA perasaan terima kasih kepada guru, karena dianmu wahai para guru terus menyala.

TERIMA KASIH CIKGU

Seawal musim menimba ilmu, hanya kau cikgu yang ku kenali. Kejujuran dan keikhlasanmu, syahdu jiwamu. Detik berlalu jua ketika, dianmu tetap terus menyala. Jasa baktimu ku sanjung tinggi…Terima kasih cikgu.

Sebagai rasa syukur dan terima kasih kepada SFA, karena suatu persahabatan yang dihadirkan bagai SERAUT SIRIH SEUMBAI PINANG SELAUT KASIH SEPANTAI SAYANG sebagaimana tertulis di laman SFA, saya mendoakan semoga kelapangan dan kemudahan selalui menyertai SFA. Amiin3x.

Perjumpaan ini membahagiakan.

10 Responses

  1. Titip terima kasih buat Sifat melalaui komen ini … persahabatan … mari kukuhkan. Salam.

  2. Assalamu’alaikum w.w.

    Kunjungan siang.

    Terima kasih dalam persaudaraan yang erat….

    HEB : Yap, persaudaraan dan silaturahmi.

  3. Hen, nyaman kalo coklatnya…?
    he..he..he..

    HEB : Alhamdulillah sudah habis ha ha ha

  4. nah, inilah salah satu buah manis dari aktivitas ngeblog.
    selamat atas hadiahnya, mas ben.
    dan selamat juga atas persahabatannya yang indah.
    insya Allah senantiasa langgeng adanya.

    sedikit OOT, yang mas ben maksud dengan komentar di blog saya tentunya plasebo atau placebo, bukan? plasebo memang mengandalkan sugesti, mas ben, dan itu banyak dijumpai dalam dunia pengobatan. terima kasih, mas ben.

    HEB : Ya, efek placebo. Ini juga cari-cari di kamus ha ha ha … soalnya lupa-lupa ingat.

  5. berawal dari dunia maya …hhmm indah emang persahabatan…

    HEB : Yap, sobat.

  6. yap. Saya ikut mendoakan. Sebagai pengikat tali persaudaraan di blog. Dan sekali lagi..thanx for the present

    HEB : Terima kasih.

  7. Salam kenal n salam persahabatan pak..

    HEB : Terima kasih sudah bersedia mampir. Salam bahagia atas salam persahabatannya.

  8. Assalaamu’alaikum..

    Alhamdulillah, akhirnya “pertemuan” itu berhasil dan selamat berjumpa saudara HEB walau hanya melalui “utusan” yang tidak seberapa atas rasa persaudaraan dan persahabatan satu benua yang dipisahkan sempadan. Maaf, jika yang ditulis dalam tiap pesanan seakan-akan seperti betul dan benar akan berlaku.

    …he..he..he…bukan “orang”nya yang mampir ke tempat saudara tetapi …kiriman sahaja. Sekadar untk bergurau dan membuat kejutan. Sebenarnya ..saya memang sengaja mahu membuat kejutan buat saudara jugaTuan Ersis dan Tuan Randu Alamsyah…Biasanya beginilah saya…kalau mahu memberi kegembiraan kepada sesiapa sahaja. Suka melihat orang gembira….malah mungkin menyusahkan Tuan Ersis pula.

    Tapi saya amat terharu atas sambutan kegembiraan itu…waduuh tidak pernah terbayang setiap penghargaan akan diwar-warkan sebegini rupa. Saya jadi malu dan segan pula. Namun saya senang dan gembira kerana semuanya menghargai walau ia hanya pemberian kecil sahaja.

    Buat Tuan Ersis Warmansyah Abbas…salam sudah saya terima dengan senang hati. Salam hormat kembali.

    Tuan Randu…mau coklat lagi ya…he..he..boleh dikirim lagi… Tidak ada masalah. Coklat-coklat yang dijual di Pulau Langkawi, Kedah, Malaysia.(Pulau Bebas Cukai) sangat murah dan pelbagai jenis. saya boleh “hilang pertimbangan wangnya” kalau mahu membeli semuanya. Kerana saya adalah peminat coklat terutama jenis Berryl’s yang hitam dan pahit….Waduuh..sedapnya.

    SQ…sama-sama kembali. Buat teman yang lain…mudahan silaturahmi antara kita juga akan berterusan. Saya gembira mengenali anda semua menerusi ruangan blog ini. maaf tidak dapat memberi semuanya. Mungkin akan tiba giliran anda pula suatu hari nanti.

    He..he…he…Saudara HEB…..maaf, panjang pula ceritanya…terima kasih atas doanya. Amiin ya Rabbal’alamin. Salam mesra selalu dari Sarikei, Sarawak.

    HEB : Lebih panjang lagi ceritanya masih boleh (bisa pindah laman SFA ke sini ha ha ha). Salam selalu mesra meskipun bumi semakin mengalami pemanasan karena perubahan iklim (climate change) akibat berlebihannya gas rumah kaca yang manusia hasilkan.

  9. Selamat menikmati indahnya persahabatan dan persaudaran! Sehingga kan terbukti bahwa ukhuwah itu memang indah.😉

  10. Persahabatan tak hilang ditelan waktu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: